Del 12 - Tolvslaget

Previous
"Okej, det finns egentligen inget enkelt sätt att säga det här, så jag tänker bara säga det rakt ut." Säger jag och tittar honom i ögonen. "Andy jag..." Min mening klipps av av ett bultande på dörren. Motvilligt vänder jag mig till dörren och öppnar försiktigt. Vem kommer nu? Det är kalt ute och gatlyktorna lyser upp snön så att den glittrar. Och på min tröskel står, med rosenröda kinder från kylan, ingen mindre än Felix.
"Vad gör du här?" Säger jag förvånat och står fortfarande mitt i dörröppningen.
"Jag kom för nyårsfesten...och dig" Svarar han, fast när han säger "och dig" så säger han det lägre och bara ler mot mig. Vad gör jag, jag har ju saknat honom jättemycket! Jag slänger armarna om honom i en kram. Han besvarar kramen samtidigt som han lyfter upp mig lite för att flytta oss från kylan, och så stänger han dörren. 
"Vad jag har saknat dig." Viskar Felix i mitt öra och håller om mig hårdare. Jag är precis på väg att kyssa honom när jag kommer på vem mer som är här. Motvilligt släpper jag Felix och vänder mig mot Andy. Han ser på oss med en granskande blick. 
 "Förlåt, det här är..." Börjar jag men vet inte hur jag ska fortsätta. Jag menar vad exakt är Felix för mig. Felix är inte min pojkvän, även om jag önskar det ibland. Han är inte min kusin heller egentligen. Som tur är Felix snabb att rädda situtationen.
"...Felix. Hej, vad heter du?" Säger han och tittar på Andy. Jag vet inte vart eller snarare mer vem jag ska se på, så jag tittar snabbt mellan dem, ler och sen fäster jag min blick på väggen framför mig.
"Hej. Jag är Andy. Hur känner ni två varandra?" Säger han besvärat. Han har sin blick fäst på mig, märker jag när jag kastar en snabb blick på honom.
"Vi...eh...är typ...släkt" Svarar jag lite frånvarande. Gud vad pinsamt det här blev. Felix och Andy i samma rum. Dem två killar som betyder så mycket för mig. Aldrig trodde jag det här skulle hända. Jag måste hitta Olivia och Emma för att prata med dem om det här.
"Jaha...jag trodde...något annat." Säger han och tittar ner i golvet samtidigt som han rodnar lite lätt. Oj är det så uppenbart att till och med Andy fattade att det är nåt mellan Felix och mig.
"Men vart är Berta?" Bryter jag av med. Det var den bästa ursäkten jag kunde komma på för att kunna komma iväg för att få prata med Olivia och Emma.
"Hon gick andra vägen och är antagligen i köket." Svarar Felix och drar mig närmare sig, som om han vet att jag tänkte smita iväg.
"Jaha okej, jag borde gå och hälsa på henne" Säger jag och kramar snabbt om Felix, ger en ursäktande blick till Andy och sen går jag ut från hallrummet. 

När jag letar efter Olivia och Emma så verkar dem inte finnas någonstans. Jag hälsar på alla gäster som har kommit nyligen. Det blir ett antal som jag får hälsa på men tillslut hittar jag Olivia och Emma.
"Aha, där är ni!" Säger jag glatt och lättat när jag kommit fram till dem.
"Ja här är vi!" Säger Emma med tillgjord röst.
"Jag behöver verkligen prata med er." Säger jag och tar armkrok med dem. Så dem inte kan smita eller försvinna i folkmassan här.
"Vad har hänt?" Frågar Olivia och tittar på mig allvarligt.
"Felix är här...och Andy...samtidigt." Säger jag panikslaget. Jag ser hur Emma öppnar munnen för att säga nåt när jag säger Felix namn, men stänger så fort jag nämner Andy i samma mening. 
"Hur? När? Vart?" Frågar Olivia snabbt och tittar runt sig. 
"Alldeles nyss i hallen. Hur; vet jag inte. Jag skulle precis berätta hur jag känner för Andy, och då ringde det på dörren. Jag öppnade, och där stod Felix." Svarar jag och tittar på två par uppspärrade ögon.
"Oj, vad gjorde du?" Frågar Emma försiktigt men ändå nyfiket.
"Jag blev först så förvånad av att Felix var här, sen kastade jag mig i hans famn. Vi kramades ett tag, han flyttade på oss så att vi inte skulle bli kalla där vi stog i dörröppningen. Jag var precis på väg att kyssa Felix när jag kom på att Andy fortfarande var där." Svarar jag lite frånvarande. Medans iaktar jag Felix på avstånd när han går fram till Andy och börjar prata med honom.
"Vad gjorde Andy då?" Frågar Olivia.
"Han gjorde inget speciellt, jag presenterade dem för varandra. Allt var så pinsamt så jag stack därifrån." Svarar jag och håller nu fokus på Olivia och Emma.
"Prata med en av dem i taget." Säger Emma och ler stolt. Stolt över att kommit fram till någon lösning först.
Jag tittar skeptiskt på henne, men jag borde nog ge det en chans. Vad hade jag att förlora?
"Vad ska jag säga?" Frågar jag. Emma kliar sig fundersamt i huvudet och säger sedan "Sanningen".

Jag söker upp Felix och vi går till mitt rum. Han går sakta efter mig. Jag har hans hand i min och leder honom mot mitt rum i slutet av den lilla korridoren från vardagsrummet hit. 
"Så vad ville du?" Frågar han med ett leende, samtidigt som han sätter sig i den lilla soffan mittemot min säng.
"Jag ville bara få lite ensamtid med dig." Svarar jag och ler ett fejkat leende. Jag sätter mig på sängen för att få honom framför mig istället för bredvid. Varför har jag ingen aning om.
"Vad är fel?" Frågar han oroligt. Jag bara visste att han skulle märka det fejkande leendet. Hur ska jag kunna berätta för underbara och enormt snälla Felix att jag gillar någon annan? Det kan jag bara inte.
"Inget. Jag har bara saknat dig så mycket." Säger jag och reser mig från sängen för att sätta mig i Felix knä. Som om att det på något sätt skulle hjälpa att övertyga honom om att inget var fel.
"Tio, nio, åtta..." Hör man utifrån vardagsrummet. Felix ler mot mig.
"Dom har visst börjat räkna ner till det nya året." Säger han och är plötsligt närmare mig, hur man nu kan komma närmare när man sitter i någons knä.
"Ja..." Säger jag avaktande. "Fem, fyra, tre..." Fortsätter nedräkningen. Leendet på Felix läppar når ända upp till örsnibbarna och får mig att ge ifrån mig ett sorts gurgel skratt. "Två, ett..." Felix lutar sig framåt. "Noll, gott nytt år!". Nu är hans läppar pressade mot mina. Vad gulligt av honom, överaska mig med en kyss vid tolvslaget. Och jag som drog med honom hit upp för att säga att jag kanske gillar någon annan.
"Jag ska nog gå och hitta Berta." Säger han och ger mig ett hastigt leende och försvinner och lämnar en stängd dörr efter sig. Jag ler fånigt över vad som precis hände. Han hade kysst mig på tolvslaget. 
"Jag trodde väl att du var här uppe!" Säger Andy och avbryter mina tankar när han sticker in huvudet i rummet.
"Ja, här är jag..." Säger jag kort. Vad vill han nu? Han kanske ville höra vad jag tänkte säga. Gud vad pinsamt. 
"Jag har letat efter dig." Har han? Andy går fram och sätter sig brevid mig på soffan.
"Tänk att det är 2012 nu." Är det ända jag hinner säga innan Andy lutat sig fram och kysser mig. Det är inte speciellt ömt, men inte heller desperat. Lite mittemellan. Sedan lämmnar även han rummet och lämnar en förvirrad Rosie bakom sig. Vad var det som hände precis?

Nu är äntligen del 12 uppe med lite hjälp från Jenny, hade ju som sagt lite idétorka. Vad tycker ni? Kommentera och berätta vad ni tycker snälla! 


Kommentarer
Madde&Clara

Sv: Tjaaaaaaaaaaaaaaa-a-a-a-a, länkbyte låter awESOMEEEEE!!!!! Kommentera när du har länkat tillbaks :D

2012-10-26 @ 23:02:47
URL: http://celebnovels.blogg.se
Emina

Hej Lollo! Jag såg din kommentar! Och jag skulle jätte gärna vilja läsa en blogg som inte har något som helst med kändisar att göra! :) Varför inte lixom, kul att du vågar testa på något nytt! Och ett länkbyte kan vi lätt köra! :) <3 Säg bara till så lägger jag till dig i menyn! Kram!

2012-10-26 @ 23:22:08
URL: http://mynovellstories.blogg.se
Madey -

Sv; fin blogg! Jo, nog skulle jag kunna tänka mig ett länkbyte! Sätter in dig bland länkarna så fort jag har tid!

2012-10-27 @ 08:31:16
URL: http://storyforever.blogg.se
Rachel

Åh ja det skulle vara jätte kul att läsa jag tror nog att jag ska börja läsa snart :)
såklart vi kan ha länkbyte jag lägger till dig nu :)

2012-10-27 @ 11:01:14
URL: http://jajjada.blogg.se/rachelsnoveller
Caroline

Jättespännande ska du fortsätta på novellen?

Svar: aa kommer nog bli över 20 delar och strax nu efter nyårsspecialen som var nyss kommer en påskspecial :)
Lollo <3

2012-10-27 @ 12:27:49
DelenaSweden - #1 Swe. source about Delena

Vilken typ av länkbyte? Länk i ett inlägg? Affiliate?

Ansök här: http://delenasweden.blogg.se/2012/april/ansok-om-lank.html#comment

2012-10-27 @ 16:24:45
URL: http://delenasweden.blogg.se
Johanna - Delena Sweden

Fyll i formen??...

2012-10-27 @ 19:16:30
URL: http://delenasweden.blogg.se
Lucy Hale blogg

Sv; Hej! Jag gör gärna ett länkbyte med din fina blogg!:) Har redan lagt till dig:)

2012-10-27 @ 22:19:45
URL: http://halelucy.blogg.se/
Rachel

åh tack så mycket :)

2012-10-28 @ 15:13:01
URL: http://jajjada.blogg.se/rachelsnoveller


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ingen Pojkvän, Inga Problem

RSS 2.0